STEP/BUB

bubmixSTEP jest obecnie najchętniej wybieraną formą ćwiczeń fizycznych, pomagających w utrzymaniu pożądanej sylwetki lub zrzuceniu niechcianych kilogramów. Forma ta jest szczególnie polecana tym osobom, które nie lubią rutyny oraz preferują dobrą zabawę i łączenie „przyjemnego z pożytecznym”.

Jest to rodzaj treningu aerobowego tzn: wysiłku tlenowego o stałym zaangażowaniu siłowym mięśni, trwającym ok. 30-40 min.

Ten rodzaj ćwiczeń polega właściwie na stałym marszu, ale kroki są oczywiście modyfikowane i urozmaicane. Do ćwiczeń z kategorii stepu używa się specjalnych podestów, na które wchodzi się i schodzi, wszystko oczywiście według ustalonych kroków i schematów. Czytając sam opis ćwiczeń z pewnością nie wyglądają ciekawie, ale kto raz spróbuje stepu, ten z pewnością będzie chciał go powtórzyć!

Tym treningiem można wykonać ponad dwieście rodzajów ćwiczeń w rytm muzyki. Kroki podstawowe łączy się w proste układy choreograficzne. Step modeluje dolne części ciała (brzuch, uda, pośladki).

Dzięki tym ćwiczeniom poprawisz kondycję, wytrzymałość i zredukujesz niepotrzebną tkankę tłuszczową. Należy jednak pamiętać, że step kładzie nacisk na mięśnie nóg, a tym samym na stawy kolanowe i biodrowe dlatego osoby z problemami dotyczącymi tych elementów jak również kręgosłupa powinny najpierw zasięgnąć porady instruktora lub swojego lekarza.

 

Aby trening był kompletny zajęcia uzupełniane są ćwiczeniami wzmacniającymi poszczególne partie ciała ze szczególnym naciskiem na mięśnie brzucha, pośladków i ud czyli te części ciała, które każdy chce mieć perfekcyjnie wymodelowane. Systematycznie ćwiczone mięśnie pozwolą na utrzymanie ich siły, sprężystości i poprawę wytrzymałości.

Zajęcia składają się z czterech części:

  • rozgrzewki
  • układu choreograficznego (z użyciem stepu), poprawiającego wydolność, koordynację ruchową oraz zwinność, świetnie spalają kalorie;
  • ćwiczeń kształtujących biodra, uda i pośladki - na matach,
  • sretchingu czyli rozciągnięcia mięsni, które brały udział w pracy.

Nowości na stronie

Hipo, izo czy hipertoniki?
Podczas wysiłku fizycznego powinno się zadbać o odpowiednie nawodnienie organizmu oraz uzupełnienie makroelementów dlatego też warto zwrócić uwagę na przyjmowane płyny. Osoby trenu
NAJCZĘSTRZE BŁĘDY TRENINGOWE
1. CZAS Błąd podstawowy, który popełniają niemalże wszyscy. Zbyt długie treningi siłowe, po 1,5 godziny i więcej. Poprawnie wykonany trening maksymalnie 1 godzinę. Później wytwarza
NOWOROCZNE POSTANOWIENIA
Po raz enty czyli JAK WYTRWAĆ... :-) Początek nowego roku, po zastawionym świątecznym stole, wtedy to większość z nas postanawia ze wzmożoną siłą wziąć się za swoją sylwetkę, ko